Damai Sunset Musical Concert – 1 September 2012

Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) Labuan akan menganjurkan “Damai Sunset Musical Concert“ bersempena Sambutan Bulan Kemerdekaan ke-55 tahun ini.

Menurut Pengarah JPNIN Labuan, Puan Mimi D. Selvakumar, konsert tersebut akan dilangsungkan di Taman Damai, Layang-Layangan pada 1 September depan, bermula jam 3.30 petang hingga 6 petang.

 

Konsert itu dianjurkan bagi menyemarakkan semangat patriotik dalam kalangan penduduk tempatan melalui muzik dan membina jati diri supaya lebih positif dan berkeyakinan.

Ia merupakan program Kelab Rukun Negara sekolah menengah yang memberi peluang kepada pemuzik untuk berkarya dengan kreatif.JPNIN Labuan turut mendapat kerjasama daripada Kelab Rukun Negara SMK Labuan, KRT Taman Perumahan Layang-Layangan dan KRT Pusat Bandar. Peserta konsert muzikal berkenaan terdiri daripada Orkestra Pancaragam Muzik SMK Labuan seramai 53 orang dan pemuzik tempatan di wilayah ini.

Turut membuat persembahan ialah Philipus Jani, seorang pemuzik dari Sabah yang menggunakan alat muzik istimewa diperbuat daripada buluh yang dikenali sebagai ‘somporing’.

Selain itu, persembahan daripada pemuzik lain yang menggunakan bahan muzik daripada alat-alat terpakai dijangka bakal menarik minat pengunjung.

Teks & Gambar sumbangan Muhammad Rastwin Stia dari LabuanFM.

Damai Sunset Musical Concert – 1 September 2012
Spread the love

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to top